VEELGESTELDE VRAGEN

  • 1. Wie kan er een actie op poten zetten?

    Iedere jeugdvereniging, sportclub, school of andere vereniging die een centje wilt bijverdienen voor het sponsoren van een uitstap, aankoop van materiaal, … of eender wel ander doel kan bij ons terecht. Hoeveel leden je organisatie telt, is niet van belang. Of je met je hele school een actie op poten wilt zetten, of met je muziekvereniging van 25 personen, de bedoeling is om extra budget binnen te halen!

  • 2. Wat bieden we aan?

    Wij bieden 7 verschillende producten  aan om jullie extra geld te laten verdienen. Je kan rekenen op kwaliteitsproducten die jullie kopers dagdagelijks gebruiken en gaan appreciëren. Je kan de verschillende producten individueel aanbieden, of in combinatiepakketten.

    Je kan 2 types van acties houden, een voorverkoopactie of een deur-aan-deur actie. Bij een voorverkoopactie ga je gedurende een bepaalde periode de leden of leerlingen in hun naaste omgeving de producten laten verkopen bij familie, vrienden, buren, collega’s, … Aan het einde van deze periode bundel je de bestellingen en heb je een goed zicht op de behaalde winst.

     

    Wil je nog een extra duwtje geven, kan je steeds nog een deur-aan-deur actie houden. Hierbij laat je de verkopers met je producten op pad gaan om te gaan verkopen in de buurt! Hiervoor plaats je een extra bestelling. Tot 7 dagen na de verkoopdag, kan je de ongeopende en onbeschadigde producten retourneren.

  • 3. Wanneer kan je een actie houden?

    WC papier, keukenpapier en zakdoekjes kan je het hele jaar door verkopen. Iedereen heeft deze producten dagdagelijks nodig. Uit onze ervaring zijn er goede verkoop maanden (schoolperiodes) en mindere (vakantieperiodes). Hou, afhankelijk van het type organisatie, ook rekening met moeilijke periodes voor je leden om te verkopen: examenperiodes, vakantie, …

  • 4. Heb je een vergunning of leurderskaart nodig voor de verkoopactie?

    We raden aan om altijd eerst te starten met een voorverkoop bij de naaste omgeving van de verkopers (familie, vrienden, buren, …). Met deze potentiële kopers heb je een nauw contact en zij zijn sneller geneigd om dingen aan te kopen. Voor deze verkoop is geen vergunning vereist.

     

    Van zodra je zou starten met een huis-aan-huisverkoop vergt je actie iets meer voorbereiding. Ga eerst na bij je gemeente wat toegelaten is en wat niet. Je hebt een legitimatieplicht en vaak is er uitdrukkelijke toestemming nodig – link wetboek: "de wet van 25 juni 1993" & "het koninklijk besluit van 24 september 2006" . Bij je gemeente hebben ze ook een overzicht van eventuele reeds lopende verkopen in die periode, zo kan je plannen voor een optimaal resultaat. Hou hier rekening mee voor je de verkoop plant!

  • 5. Wat is de planning voor het opzetten van een actie?

    Een goede actie organiseren in minder dan 6 weken tijd, is een haalbare kaart. Sneller kan natuurlijk ook en wij adviseren ook om de actieperiode zo kort mogelijk te maken. Dit vooral voor de motivatie van iedereen die zijn schouders onder de actie zet.

     

    TIP: Hou rekening met vakantieperiodes voor je verkoopactie.

     

    1e STAP: voorbereiding:

    Zorg dat je een duidelijk doel hebt voor je verkoopactie. Dit kan gaan van de aankoop van een nieuw klimrek, een renovatie tot het sponsoren van de jaarlijkse uitstap of evenement. Een duidelijk gedefinieerd doel zorgt voor een goede motivatie van de verkopers! Als dit gebeurd is, check je verplichtingen bij de gemeente(s) en informeer naar andere lopende acties. Kies een verkoopactie en breng je leden op de hoogte en zorg voor voldoende publiciteit: affiches, borden, info in regionaal weekblad of de regionale katern van de krant, …

    Zorg ook voor voldoende digitale publiciteit (Facebook, mailing, website, leden bericht laten delen …)

    Dit alles draagt bij tot een optimale verkoop!

     

    TIP: maak het doel voor je leden aantrekkelijk! Ze zullen gemotiveerder op pad gaan voor een nieuw speeltuig of een leuke uitstap!

     

    2e STAP: verkoop:

    Zorg dat alle leden de producten kennen en op de hoogte zijn van de uiterlijke besteldatum. Een gemiddelde actie duurt een tweetal weken. Moedig gedurende de verkoop weken je leden aan zo veel mogelijk te verkopen, benadruk het doel. Via ons bestelformulier kunnen je leden, leerlingen en/of sympathisanten zoveel mogelijk bestellingen ophalen. Als je doorgeeft hoeveel leden aan de actie deelnemen, kunnen wij je ook een verkoopflyer bezorgen om ze mee op pad te sturen!

     

    TIP: Geef sympathisanten zoals mama’s en papa’s ook een flyer mee, zo kunnen zij op hun werk ook verkoop genereren!

     

    3e STAP: aankoop:

    Wanneer de actie afgelopen is, zorg je dat je zo snel mogelijk alle bestellingen verzamelt bij 1 centrale persoon die de totalen doorgeeft aan ons. Vergeet hierbij niet te vermelden waar en wanneer je de bestelling wilt ontvangen. Hou rekening met 7 dagen levertermijn.  Je krijgt van ons zoiezo een bevestiging van je bestelling en de afgesproken levertermijn.

    Indien je nog een deur-aan-deur verkoop plant, bestel hiervoor dan een extra hoeveelheid wc-papier/zakdoekjes/keukenpapier. Alle volledige verpakkingen die niet verkocht worden, komen wij kosteloos terughalen tot 1 week na de verkoop (retourrecht en link voorwaarden).

    Probeer een realistische inschatting te maken van die extra verkoop. De eerste keer is dit iets moeilijker, maar er kan steeds dezelfde dag nog afgehaald worden in ons magazijn.

     

    TIP: Een deur-aan-deur verkoop plan je best op zondagochtend, dan zijn de meeste mensen thuis!

     

    4e STAP: verdeling:

    In de laatste fase ga je de geleverde goederen verwerken tot de bestellingen. Hou rekening met voldoende plaats om te stockeren en de pakjes te maken. Alle bestellingen worden geleverd op palletten, deze hebben een afmeting van 80x120cm.

     

    Raadpleeg ook onze handige CHECKLIST om te controleren of je niets vergeten bent.

     

    DOWNLOAD CHECKLIST

     

  • 6. Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

    Er is geen minimumafname vereist voor de verschillende producten. Dit naargelang de voorverkoop bij je organisatie!

    Hou echter wel rekening met een leveringskost bij totaalbestellingen onder de 300€ excl BTW.

    Voor bestellingen onder dit bedrag wordt een leveringskost aangerekend, informeer hiervoor naar onze tarieven.

    Levering gebeuren van maandag tot zondag in de voormiddag. Indien u een ander levermoment wenst, kan dit in samenspraak met ons gebeuren.

     

    Afhalingen voor nabestellingen kunnen gebeuren in ons magazijn in Boom na afspraak.

  • 7. Bestellingstermijn en retourrecht

    Na het doorgeven van de bestelling is er een levertermijn van 7 dagen. Hou rekening met onze leveringsvoorwaarden. Bijbestelling zijn mogelijk tot 1 dag voor de afgesproken leveringsdatum.

     

    Voor nabestellingen is afhaling mogelijk, ook de dag van de deur-aan-deur verkoop zelf. Voor het leveren van nabestellingen raden we u aan ons te contacteren.

     

    Indien u na de huis-aan-huis verkoop met overschot zit, kan u de ongeopende en niet beschadigde producten kosteloos retourneren, dit uiterlijk 7 dagen na de verkoopdatum.

  • 8. Wie kan ik contacteren als de bestelling niet klopt of ik te weinig besteld heb?

    Probeer zo snel mogelijk na levering de bestelling te controleren. Indien de bestelling niet klopt, gelieve ons dan zo snel mogelijk te contacteren en dan zorgen wij dat de ontbrekende producten zo spoedig mogelijk bij jullie zijn.

     

    Als je te weinig besteld hebt, geef dan ook zo snel mogelijk een seintje, dan zorgen wij nog voor een nalevering.

    Meer info hieromtrent, vind je in onze verkoopsvoorwaarden.

  • 9. Kan ik een stalenpakket krijgen?

    Indien u graag eerst de producten ziet en voorlegt aan uw organisatie, aarzel dan niet om een stalenpakket aan te vragen voor u de actie op poten zet! Dit kan via ons aanvraagformulier.

  • 10. Factuur en betaling

    U kan ongeopende verpakkingen retourneren binnen de 7 dagen na uw verkoopdatum voor de huis-aan-huis verkoop. Na 7 dagen wordt de factuur opgemaakt en verstuurd. Onze facturen zijn betaalbaar binnen de 14 dagen na factuurdatum.

NUTTIGE LINKS

CONTACT

De Groof Verpakkingen

Velodroomstraat 21/23

2850 Boom

(+32) 03 / 291 24 48

info@toiletpapierslag.be

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze website te gebruiken stemt u in met ons privacybeleid. OK